Sunday, October 6, 2019

MALAYSIA NEGARA PALING GEMUK DI ASIA




Assalamualaikum,salam sejahtera buat semua sahabat.Hari ni daku nak share satu fakta yang pahit untuk kita telan,tapi tulah kenyataan yang perlu kita hadapi.Malaysia negara gemuk di Asia.Masalah kegemukan atau obesiti merupakan satu masalah yang meruncing di mana-mana negara.Sesiapa saja memang gerun bila di gelar gemuk atau obesiti.Tapi,tulah yang melanda negara kita saat ni.Setiap tahun,kadar kegemukan makin meningkat.Rasanya sah pelbagai usaha dan kempen kesedaran di buat,tapi masalah ni masih lagi tak dapat di bendung.

Banyak sangat kesan negatif masalah kegemukan ni.Bukan sahaja memberi kesan pada kewangan individu,masalah ini yang sering kali di katakan sebagai satu wabak yang merupakan salah satu masalah kepada negara.Jika tidak dikawal,masalah kegemukan rakyat akan memberikan banyak kesan lain pada kualiti sesebuah  masyarakat.Sebab utama,aktiviti harian,kualiti kerja,produktiviti akan menjadi slow ekoran masalah ni.Semua aktiviti terbatas!

Malaysia terkenal sebagai syurga makanan

Pengambilan fast food,minuman manis penyumbang pada kegemukkan


Kalau mengikut statistik Malaysia jauh meninggalkan negara-negara lain.Malaysia mungkin patut berbangga dikenali sebgai syurga makanan.Namun masalah obesiti bukan sesuatu yang patut di banggakan.Yang menjadi masalah utama,majoriti rakyat Malaysia tidak memandang isu ini sebagai satu isu kesihatan.Kita lebih gemar memandang perkara ini dari segi faktor luaran yang melibatkan rupa bentuk tubuh.Maksudnya,orang Malaysia lebih malu bila mereka gemuk dan tidak mempedulikan tahap kesihatan mereka yang menurun bila mereka gemuk.


Kadar kegemukkan di Malaysia


Artikal di atas antara bukti negara kita adalah negara no 1 paling gemuk.Yang paling mengerunkan, Malaysia mempunyai kadar diabetes tertinggi di Asia (sumber bernama 25 Julai 2018)

Cuba lihat diri sendiri atau orang sekeliling adakah kita menyumbang kepada statistik tersebut. Sebenarnya kita boleh ubah diri dan orang sekeliling untuk mengurangkan statistik tersebut.

Tengok gambar ni. Statistik paling gemuk tu orang-orang dari negara Malaysia. Negara kedua gemuk Thailand, dan ketiga gemuk ialah Singapore. Berbanggakah kita apabila kita adalah salah seorang yang menyumbang kepada statistik ni? 

Obesiti dan kegemukkan bukan sesuatu yang boleh di banggakan 


Benda lain boleh bangga, tapi yang ini, perlu kita atasi bersama.Salah satu cara untuk atasi kegemukan dan penyakit ini adalah dengan detox.Salah satu program detox yang terbaik dan korang boleh join adalah Jom detox Jutawan.Pelbagai proven result dah tercapai melalui program detox ni.Korang boleh tengok info lanjut di 




Kejayaan yang di capai dalam Jom Detox Jutawan

Program Jom Detox Jutawan adalah berbeza dengan kebanyakkan program DETOX yang lain.Ianya hanya tertumpu pada detoksifikasi organ tertentu seperti usus sahaja - ia tidak menyeluruh.

Tapi badan kita memerlukan program Detox secara menyeluruh untuk memastikan detoksifikasi dilakukan secara berkesan dan kesihatan optimum dapat dicapai!

Team Jom Detox Jutawan bekerjasama untuk memastikan detox secara holistik ke atas system detox tubuh. So menu kita adalah dari Nutritionist dan di endorsed oleh Doktor. Bukan sembarangan menu.

Contoh detox program diluar sana : hanya tertumpu pada usus sahaja, padahal organ utama detox kita ada 5!Jadi ianya memang berbeza dari yang lain.

Kalau korang berminat nak tahu lebih lagi,atau nak join program Jom Detox Jutawan ni boleh je contact daku k.InsyaAllah daku tolong mana yang mampu 😘

Iffah
Your Trusted SID (1303891)
TWB Beautician 
Team Jutawan
www.wasap.my/60193620329

No comments:

Post a Comment

SHAKLEE AS YOUR BUSINESS Pernah tak korang terfikir  nak jadi high class dengan apa yang korang buat?Jujur cakaplah kan,sape j...