Friday, October 11, 2019

BEKERJA TAPI NAK BUAT BISNES?BOLEH KE?

Assalamualaikum dan selamat malam semua.Salam kasih sayang buat semua.Harini daku nak share pasal 'Bekerja tapi nak buat bisnes,boleh ke?

Sebenarnya hal ni terpulang pada kemampuan dan kehendak individu itu sendiri.Ada yang mampu dan ada yang tak mampu.Namun ianya tetap mempunyai kebaikan yang tersendiri.

4 Manfaat Bekerja tapi nak buat bisnes,boleh ke?

Kalau pada daku,boleh je dan ianya tidak mempunyai masalah.Tapi bergantung pada keperluan korang juga.

1.  Dapat membantu korang untuk tambah ilmu dan pengalaman baru tentang busines.Korang mungkin boleh start dengan menjadi dropship sesuatu barang.Ia dapat membantu korang memulakan bisness dengan yang ringan-ringan dahulu.Risiko pun tak banyak.

2. Dapat membantu menggisi masa lapang.Terutama sekali untuk yang masih bujang.Korang juga kena sanggup untuk korbankan masa.Ada orang memanfaatkan 24 jam masa yang ada dengan menjadi jutawan.Ada pulak yang tak dapat buat apa-apa.Jadi bila korang dah berpeluang untuk buat bisness ni maka hargailah ia untuk buat dengan bersungguh-sungguh.

Korang juga sangat-sangat tidak digalakkan untuk mengabaikan tugas pada kerja hakiki korang.Jadi korang kena pandai bahagikan masa antara tanggungjawab korang sebagai bekerja dahulu,baru utamakan business yang korang jalankan.

3.  Boleh je korang nak buat bisness sambil kerja.Sebab ianya dapat memberi peluang untuk korang tambah sahabat baru.Dapat berjumpa dan berkenalan dengan orang baru ni best,sebab dapat buka minda kita untuk share apa yang kita semua ada dan tahu.Siapa je tak suka kalau nak tambah kawan kanπŸ˜‰.

Lagi best bila korang buat business beementor.Korang boleh ada group,boleh coaching dengan mentor korang.Dan dapat guide yang betul untuk korang berjaya dalam business yang korang buat.Alhamdulillah daku dipertemukan dengan bisness Shaklee.Salah satu bisness bermentor yang banyak sangat membantu daku,bukan setakat untuk business je.Malah lebih daripada tu 😘.

Dengan beberapa orang group teamku


Mentorku dan the geng

Bestnya bisness bermentor


4. Korang kena pandai cari bisness yang boleh beri banyak manfaat untuk korang dan family.Kat sini daku nak cadang korang untuk jojn buat bisness Shaklee.Kenapa Shaklee??Sebab banyak sangat manfaat yang korang boleh dapat dari bisness ni.Korang boleh baca lanjut di KELEBIHAN BISNESS SHAKLEE dan di TIME FREEDOM DENGAN BISNESS SHAKLEE 

Bestkan.jadi tak salah pun sebenarnya kalau korang nak buat bisness dalam masa korang masih bekerja.Banyak sangat manfaat dan kelebihan yang korang boleh rebut.Pokoknya teepulang pada diri sendiri.Akhir kata,salam sayang sahabat.

Iffah
Your Trusted SID (1303891)
TWB Beautician 
Team Jutawan
www.wasap.my/6093620329

No comments:

Post a Comment

SHAKLEE AS YOUR BUSINESS Pernah tak korang terfikir  nak jadi high class dengan apa yang korang buat?Jujur cakaplah kan,sape j...