Thursday, October 10, 2019

KEGEMUKKAN PUNCA SAKIT KRONIK





AWAS ! GEMUK PUNCA PENYAKIT KRONIK !

Selalu sangat kan kita dengar,bila gemuk penyakit mudah datang.Bukan penyakit biasa-biasa tapi penyakit kronik.Ada yang gelar penyakit 3 serangkai.Apa-apa pun,jaga lah kesihatan sebelum penyakit datang serang kan.

Rakyat malaysia ramai yang mengalami masalah obesiti  πŸ˜₯


Tapi,statistik menunjukkan Malaysia paling ramai orang gemuk dan obes.Macam mana tu?Tepuk dada tanya diri sendiri k.Korang selesa tak dengan berat badan korang yang sekarang.Berat ideal ke atau dalam kategori obes?πŸ˜…Memanglah kurus tu tak menjamin sihat sepenuhnya,tapi sekurang-kurangnya berat kita ideal dan tak melebihi had.Berat badan terlebih ni memang mudah mengundang penyakit kronik.Antaranya:

🚫 Kencing manis
🚫 Darah tinggi
🚫 Sakit jantung
🚫 Lemah jantung
🚫 Kegagalan sistem pernafasan
🚫 Kegagalan sistem perkumuhan
🚫 Kanser dan sebagainya

Penyakit di atas akan anda hidapi jika anda masih selesa dengan kegemukan yang anda ada sekarang.

❗❗ AWAS ❗❗

Mungkin sesuatu yang lebih kronik dari ini boleh menimpa korang.Korang nak ke? Dalam usia muda,umur baru 25 dah ada macam-macam penyakit.Hari-hari kena makan ubat,di saat orang lain menikmati hidup masa muda dengan penuh nikmat.Nak ke??Fikir-fikirkanlah k😊

Bersenam mampu mengawal masalah berat badan

Sebelum perkara yang lebih serious berlaku.Baik korang ambil langkah awal dengan menjaga pemakanan iaitu mengikut keperluan yang diperlukan(bukan mengikut hawa nafsu πŸ˜‚),bersenam,detox dan lain-lain lagi.

Tak de siapa pun yang nak gemuk dan selesa dengan keadaan diri yang gemuk.Kegemukan menyebabkan pergerakan kita terbatas.Lagilah kalu menghidap salah satu penyakit kronik ni.Bukan sahaja menyusahkan diri sendiri,kita juga akan turut susahkan orang di sekeliling.Jadi pokok pangkalnya,jagalah pemakanan kita selalu.Walau berada di negara yang di gelar syurga makanan,tu bukan memberi jaminan untuk kita bebas makan apa sahaja tanpa fikirkan kesihatan masa depan.

Syurga makanan di Malaysia.Lambakan jenis menu makanan mengundang padah bila kita tak dapat kawal nafsu makan

Sebenarnya ada pelbagai cara untuk korang atasi masalah kegemukkan.Tapi korang kena pandai memilih untuk pilih sesuatu yang boleh beri manfaat dari segi kesihatan,masa dan tenaga korang.Salah satu program yang daku boleh sarankan untuk korang yang ada masalah kegemukkan adalah Program Jom Detox Jutawan.Satu program yang membantu untuk menurunkan berat badan korang.Ia adalah program selama 17 hari. Dan ada 3 fasa:


Pendaftaran untuk Program Jom Detox Jutawan 17.0 dah dibuka 😘

Fasa 1 (Pre-Detox): Tempoh untuk prepare tempoh detox. Untuk kita ubah mindset 

Fasa 2 (Detox): Tempoh kita detox dengan meal plan yang telah disediakan.

Fasa 3 (Post-Detox): siapa yang buat Detox betul-betul. Akan dapat result badan lebih cergas, berat badan continues turun, kulit cantik, nampak lebih muda. Just name it.

Program Jom Detox Jutawan  ni sangat berbeza dengan program detox yang lain.Korang boleh rujuk di:




Kesimpulannya nak tak nak korang memang kena jaga dan kawal berat badan korang untuk elakkan penyakit kronik ni.Bila berat mula bertambah,cepat-cepat cari jalan penyelesaian.Jangan biarkan je,sehingga tak sedar korang dah obes.Bahaya kan!Jadi cepat-c3patlah sedar sebelum terlambat.

Oklah,tu sahaja untuk malam ni sahabat.Moga di beri peluang dan ruang lagi untuk terus share dengan korang😘.

Iffah
Your Trusted SID (1303891)
TWB Beautician 
Team Jutawan
www.wasap.my/60193620329


No comments:

Post a Comment

SHAKLEE AS YOUR BUSINESS Pernah tak korang terfikir  nak jadi high class dengan apa yang korang buat?Jujur cakaplah kan,sape j...