Saturday, September 21, 2019

KENAPA ORANG MUDA KENA MULAKAN BUSINESS DARI AWAL





Jutawan Muda...best sangatkan kalau dapat gelaran tu.Tambah-tambah dalam usia yang muda belia.Memang sesuatu yang patut di banggakan.Saat rakan-rakan seperjuangan bersusah payah berusaha cari kerja,makan gaji,ada yang mengganggur kita dah boleh bersenang lenang dengan masalah kewangan yang dah stabil.

Rasanya memang jadi impian setiap orang nak bergelar jutawan muda kan.Termasuklah daku jugak.Now i'm 32,baru setahun terlibat dalam dunia business ni.Rasa rugi jugak sebelum ni sebab lambat libatkan diri dalam dunia perniagaan awal-awal.Tapi untuk berjaya dalam business tiada istilah cepat atau lambat.Yang penting bila dah buat jangan toleh ke belakang je.Terus pandang ke depan dan ingat apa BIG WHY yang menyebabkan kita nak mulakan sesuatu business.

Ni daku nak share dengan adik-adik sekalian yang muda belia lagi sebab kenapa korang kena mulakan business di usia muda.Teruskan pembacaan yer gais 😘

5 SEBAB KENAPA ORANG MUDA KENA MULAKAN BUSINESS DARI AWAL


1) Sebab yang utama sekali adalah kerana kalian semua muda-muda lagi.Orang muda ni tenaga dia kuat lagi.Selain tu korang tak terikat dengan komitmen yang banyak.So,ni adalah waktu yang sesuai untuk korang mulakan business.

Bila dah bermula,jangan pernah putus asa.


2) Selain tu,zaman sekarang banyak sangat peluang untuk korang mulakan business.Sekarang macam-macam jenis business sedang naik.Ada yang bermula sebagai dropship dan agent.Kalau tengok zaman sekarang pun,budak-budaknsekolah pun dah pandaincari duit sendiri dengan jadi dropship.Waktu tengah muda belia ni sangat rugi kalau korang tak rebut peluang ni.Sebab korang boleh timba banyak pengalaman.

3) Sebab yang ketiga adalah kerana faktor ekonomi sekarang. Keadaan corak hidup zaman sekarang memang perlukan semua orang untuk memulakan business.Tambahan pulak dengan kos sara hidup yang semakin meningkat.

4) Selain itu,ia juga dapat membantu memudahkan kehidupan korang di masa akan datang.Mulakan business di usia muda sangat membantu korang untuk kumpul aset.Taklah kehidupan tersempit dengan hutang je kan 😅

5) Selain itu,ia jugak dapat membantu majukan eknonomi orang islam.Nabi Muhammad SAW sendiri bersabda,9 daripada punca rezeki adalah dengan berniaga.Perlu sangat orang muda,tambah-tambah yang beragama Islam untuk mulakan business dari awal.Idea dan pemikiran korang dapat membantu mengembangkan lagi ekonomi Islam di mata dunia.




Oklah,tu saja setakat ni.Pesan daku untuk korang yang muda belia lagi,jomlah rebut peluang mulakan business dari awal k.

Iffah
Your Trusted SID
TWB Beautician 
Team Jutawan
0193620329
www.waaap.my/60193620329

2 comments:

  1. Setuju sangat utk mula bisnes di usia muda. Tq atas sharing. Sgt best!

    ReplyDelete
  2. Btol rugi tak cuba amik peluang ni. Saya je dh trlmbt 😂

    ReplyDelete

SHAKLEE AS YOUR BUSINESS Pernah tak korang terfikir  nak jadi high class dengan apa yang korang buat?Jujur cakaplah kan,sape j...