Wednesday, October 9, 2019

KENAPA SURI RUMAH WAJIB BUAT BISNESS



Assalamualaikum hai korang semua!

Topik harini nak share pasal Kenapa suri.rumah wajib buat bisness.Rasanya dari tahun 2017 lagi dah ramai geng-geng suri rumah start buat bisness.Paling ramai join buat bisness online.Sekarang pulak macam-macam bisness yang ada.Banyaknya macam cendawan tumbuh lepas hujan.

Ada yang start sebagai dropship,agent,stokis,master stokis dan ada yang berani siap jadi founder produk lagi.Alhamdulillah,tak kisah korang bermula dari bawah pun ia tetap satu pengorbanan yang besar tambah-tambah kita kaum ibu dan isteri.Yelah,dengan nak urus anak lagi,suami lagi,rumah tangga.memang betul-betul jadi supermak kan. Tulah hebatnya wanita kan.Nampak luaran lemah,tapi dalam kita sebenarnya kuat 😉.Oklah jom tengok sebab kenapa suri rumah wajib buat bisness.



4 SEBAB KENAPA SURI RUMAH KENA BUAT BISNESS


1.Untuk bantu suami cari nafkah.Sebab zaman sekarang kos sara hidup setiap tahun makin meningkat.Tambah-tambah yang hidup di bandar.Sekurang-kurangnya duit hasil business tu boleh simpan atau guna untuk kecemasan.



2.Untuk jadi surirumah yang mempunyai lifestyle orang berkerjaya dan educated😊Walaupun duduk di rumah je,tapi kita tetap ada kerjaya yang dapat bagi kita time freedom.Tambah-tambah bisness yang kita boleh buat dan atur sendiri.Sambil-sambil jaga anak,sambil buat duit poket.Kan ke best tu.Dapat jugak bantu kita tambah ilmu dari segi marketing,sales dan lain-lain lagi.



3) Dapat bersosial dan dapat ramai kawan baru.Tak delah kita terperap je kat rumah dengan buat rutin yang sama hari-hari.Lama-lama bosan jugak kan.Lagi pun,kita perempuan ni memang selalu ada rasa nak berkawan,nak ada teman,nak ada masa untuk share apa-apa dengan kawan-kawan.Lagipun kita sendiri pun kena ada 'me time'.Dapat juga bantu keluar dari kemelut depression.Penyakit pembunuh dalam diam ni.Perempuan kan selalunya mudah stress,nak-nak suri rumah yang masa dan life nya banyak di habiskan dekat rumah.Bila berpeluang bersosial dengan kawan-kawan macam ni dapat bantu hilangkan penat dengan kerja-kerja rumah yang tak pernah habis tu 😂



Taklah hidup rasa tiada matlamat, useless, down dan tak boleh menyumbang apa-apa. Suami pulak busy kerja waktu tu, keluar pagi balik malam.Bila korang start buat bisness at korang akan ada matlamat hidup.Contohnya,bila korang join business Shaklee ni,ia akan bantu memberi sinar untuk korang keluar dari rasa tekanan tu.Tambah-tambah  kehadiran mentor yang sering dan selalu sangat beri kata-kata semangat :')

4) Korang berpeluang untuk jadi orang yang ada self development. Ada KPI yang nak dicapai.Akan nampak lebih bermatlamat, ada impian, ada cita-cita.Tapi ia bergantung pada business apa yang korang join.Tapi dalam Shaklee dapat bantu korang untuk tingkatkan korang punya self development dari segi 

🌻Soft skills
🌻Keyakinan diri
🌻Leadership

Korang akan rasa best sangat,sebab korang akan di bimbing untuk berjaya.Dan once korang dah berjaya Shaklee akan bagi penghargaan besar kat korang seperti berpeluang melancong dalam dan luar negara,bonus bulanan,bonus kereta.Seriously ! Best sangat bila korang dah capai semua tu dan berjaya improve diri korang dengan bisness Shaklee ni dan korang boleh buat sambil-sambil anak-anak ada depan mata.Tak perlu risau kalau tak dapat tunai tanggungjawab sebagai isteri or anak,sebab korang buat semuanya hanya dengan online atau offline sahaja😘


Bestkan,jadi daku nak seru semua suri rumah sekalian,jomlah kita buat bisness.Sebab daku pun salah seorang suri rumah 😘Kalau korang berminat nak join buat bisness Shaklee meh roger-roger daku k.Akhir kata,salam sayang buat semua.

Iffah
Your Trusted SID(1303891)
TWB Beautician 
Team Jutawan
www.wasap.my/60193620329

No comments:

Post a Comment

SHAKLEE AS YOUR BUSINESS Pernah tak korang terfikir  nak jadi high class dengan apa yang korang buat?Jujur cakaplah kan,sape j...