Thursday, May 2, 2019

SUPPLEMENT KETIKA BERPANTANG KEGUGURAN

Assalamualaikum hai korang,selamat petang.Dah minum petang ke??Petang ni aku nak share sikit pasal produk yang aku consume sepanjang berpantang keguguran dan makan lagi sampai sekarang๐Ÿค—

Ni kira keguguran yang kedua aku alami.Yang first dulu aku takde makan apa-apa pun.Kali ni memang aku amek supplement untuk kesihatan diri and dalaman.Kalu yang dulu tu sekadar pantang makan and pantang buat keje-keje berat je.Yang kali ni memang aku pantang semua.Maklumlah badan yang pernah bersalin dengan belum pernah bersalin memang berbeza.Campur faktor umur lagi..hehehe ๐Ÿ˜…

Kali ni aku amek set supplement Shaklee.Alang-alang aku dah ahlikan.Baik manfaatkan terus kebaikan yang dah ada...hehehe.Untuk keguguran ni aku amek B complex,Ostematrix,Vitalea,Vitamin C dan Gla Complex.Actually semua set ni memang aku dah amek mase pregnant lagi kecuali Gla Complex.Tapi lepas keguguran tu aku teruskan jugak.

Sebab keguguran kali ni,bisa sakit and sengal-sengal dia tu lain macam sikit.Tambah-tambah sakit bahagian pinggang tu.Tak reti aku nak bagitau rasa dia macam mana.Bukanlah kata makan vitamin ni terus hilang segala sakit tu.Atleast ia membantu pulih and baiki sistem badan aku ni.Mana yang tak cukup darah dah terganti,mana yang tak cukup kalsium,ada bekalan tambahan.Nak harap aku minum susu,jarang sangat ๐Ÿ˜‚

Ok meh kita tinjau khasiat setiap satu vitamin yang aku consume ni k.Kalu ikot ada lagi,macam ESP dengan zinc.Tapi yang aku makan setiap hari ni je๐Ÿ˜˜

Set berpantang shaklee


VITALEA 

๐ŸŒˆMultivitamin dan multimineral untuk melengkapkan nutrisi ibu ketika berpantang. Disebabkan banyak sayur-sayuran dan buah-buahan yang tidak boleh dimakan ketika berpantang, ibu berpantang boleh mengelakkan masalah sembelit dengan mengambil Vita-Lea.

B-COMPLEX

๐ŸŒˆVitamin ini akan menukarkan makanan kepada tenaga dan mampu memberikan kesan penenang kepada ibu berpantang supaya tidak stress. B-complex Shaklee juga mengandungi folic acid sebagai persedian untuk mengandung semula kerana folic acid mampu menguatkan semula rahim.Yang ni memang aku suka jugak,sebab emosi stabil je bila makan B Complex ni.Serabut,stress dah kurang ๐Ÿ˜

VITA-C PLUS

๐ŸŒˆVitamin C membantu penyerapan vitamin lain dengan baik, di samping menyembuhkan luka dengan cepat kerana vitamin C membantu proses pembentukan kolagen.Yang ni pakej tip top,kulit muka and badan pun jadi halus je.Mase pregnant aku alami masalah kulit kaki merekah.Tak pernah jadi macam tu.Alhamdulillah makan ni kulit dah cantik balik ๐Ÿ˜

GLA COMPLEX

๐ŸŒˆGla complex mengatur atau memulihkan kembali hormon ibu selepas keguguran. Jadi, kitaran haid akan dibetulkan dan menambah tahap kesuburan ibu.

OSTEMATRIX

๐ŸŒˆPengambilan Osteomatrix dapat membantu pergerakan usus bagi menghindari masalah sembelit dan melegakan kekejangan otot.Yang ni memang best,sebab aku ada masalah lenguh pinggng yang amat.Makan ni bukan terus hilang,tapi kurang sikit kelenguhan yang aku alami tu compare kalu tak makan ๐Ÿ˜Š

Kalu korang berminat nak tahu lebih lanjut setiap vitamin ni,boleh je roger-roger aku deh ๐Ÿ˜˜

Iffah
Your Shaklee Independent Distributor ๐ŸŒบ
www.wasap.my/60193620329

No comments:

Post a Comment

SHAKLEE AS YOUR BUSINESS Pernah tak korang terfikir  nak jadi high class dengan apa yang korang buat?Jujur cakaplah kan,sape j...