Monday, September 23, 2019

SAYA YANG DULU BUKAN YANG SEKARANG

Assalamualaikum dan hai sahabat.




Sahabat,sedar tak kadang-kadang dalam tak sedar kita mengeluh tentang hari yang berlalu.Padahal,yang dah lepas tak mungkin kembali.Tapi gitulah adat kehidupan.

Sebab tulah kita kena selalu ingat dan pegang kata-kata ni.Jadikan hari ini lebih baik dari ssmalam, dan esok lebih baik daripada gari ini.

Sebenarnya,termenung gak daku nak siapkan entry ni.Yelah,nak ingat diri sendiri yang dulu bukan mudah tu.Memang nangis lah..hehheπŸ˜‚

Actually banyak sangat perubahan yang daku alami dulu dengan sekarang.Kata orang,yang dulu usah di kenangkan.Tapi tak de yang dulu,takdelah yang sekarang..hehe

Antara perubahan yang daku perasan dalam diri daku sekarang,tambah-tambah lepas join Shaklee ni.Bukan dari awal join tau.Tapi baru je tahun ni perubahan tu.Baru sangat,antaranya:

MUDAH MAKAN DAN TERIMA SUPPLEMENT

1. Dulu  aku susahnya nak makan supplement.Alhamdulillah,sekarang dah jadi wajib plak rasa.Bukan untuk diri sendiri je.Family pun aku galakkan ambil.Dan semua ni berlaku awal tahun ni.Kesedaran datang lepas,mak akubdi sahkan kena kanser Melanoma,sejenis kanser kulit jenis yang ketiga(sekali kena terus peeingkat teruk). So,sejak dari haritu daku memang fikir kena jaga pemakanan,kena jaga dri.Sebab bila dah teekena susah kita nak 'repair' balik badan kita ni.Tambah-tambah kalau tak kuat semangat.Pokok pangkalnya memang kena jaga pemakanan dan jaga kesihatan sementara sihat ni.Nanti ada masa aku share cerita pasal kanser Melanoma ni.


Daku,mak dan anak masa majlis kawin sepupu.Alhamdulillah mak aku dah sihat,harap-harap dalamnya pun sihat.


PANDAI DALAM PENJAGAAN DIRI

2. Sekarang daku dah rajin jaga muka,sebab  utama,YOUTH.Kalau dulu memang setakat pakai pencuci muka dan bedak compact jelah. Toner,moisturize dan lain-lain tu tak de pun.Sebab tak jumpa yang serasi,ao daku jadi malas nak pakai..huhu.Sekarang je stop pakai YOUTH,tu pun sebab sindrom ibu mengandung.Jadi malas nak pakai dan sebab alahan kali ni teruk sikit.Tak sempat nak melawa punπŸ˜…

Daku sekitar tahun 2013,sadis.Kulit kusam dan banyak jerawat time ni πŸ˜‚

Me now,with husband and son 😘


LEBIH BANYAK BERSYUKUR DAN MENGHARGAI

3)  Jadi lebih banyak bersyukur dan sedar diri.Kalau dulu daku banyak sungguh bersunggut.Ada je benda yang tak puas hati dan rasa tak cukup.Tapi,alhamdulillah tahun ni banyak tangan-tangan yang menjentik hati ni.Alhamdulillah petanda Allah SWT masih sayangkan daku.DIA hantar orang-orang yang banyak bantu memberi kesedaran dekat aku.Lagilah duduk dalam group Shaklee,banyak je story,kisah kejayaan leader-leader yang buat aku kagum.Dari hidup susah diorang bangkit berusaha untuk ubah hidup.Tak de istilah putus asa pun.Memang daku inspired sangat dengan dorang.Tambah-tambah kisah Master daku sendiri iaitu Master Athirah.

Setakat ni je dulu sharing aku untuk hari ni.Keadaan tak mengizinkan,tengah taip ni pun kepala berdenyut-denyut dan loya yakmat.Jumpa lagi gais,InsyaAllah nanti aku story panjang lagi.Idea banyak,tapi badan tak mampu.Salam sayang semua.

Iffah
Your Trusted SID (1303891)
TWB Beautician 
Team Jutawan
0193620329
www.wasap.my/60193620329




1 comment:

SHAKLEE AS YOUR BUSINESS Pernah tak korang terfikir  nak jadi high class dengan apa yang korang buat?Jujur cakaplah kan,sape j...