Sunday, September 29, 2019

GAYA HIDUP SIHAT DENGAN JOM DETOX JUTAWAN




Assalamualaikum,selamat tengah hari sahabat jutawan.Salam bahagia dan salam keceriaan.Alhamdulillah,masih lagi di beri kesempatan dan ruang untuk siapkan entry hari ni.Tajuk yang daku nak share dengan korang adalah GAYA HIDUP SIHAT DENGAN JOM DETOX JUTAWAN.

Untuk makluman korang,Jom Detox Jutawan adalah program Detox Shaklee dan merupakan plan exclusive  dari pakar.Detox ialah singkatan kepada detoxification. Ia adalah proses pembuangan toksin  dari tubuh kita, ia juga dipanggil  nyah-toksin.  Plan Detox Shaklee disediakan PERCUMA oleh nutritionist bertauliah.  Shaklee menyediakan Pelan Pemakanan Detoks selama 7 Hari.Bersedia tak korang nak bersihkan badan dan buat Detox ni?

Korang berani tak cabar diri untuk buat Detox??

Pelan pemakanan Detoks selama 7 hari

Mekanisma Detox Shaklee adalah program menyeluruh membersihkan toksin dalam badan untuk membantu organ pulih secara semulajadi dan mengoptimumkan fungsinya untuk menyerap nutrisi.

Kalau organ detox kita pun lemah, bagaimana dia nak jalankan tugas untuk buang toksin dari badan kitakan?Sebab tu pentingnya untuk kita buat detox ni.Kenapa kita perlu detox?Korang boleh singgah di DETOX SELESAIKAN BANYAK MASALAH KESIHATAN dan DETOX BUKAN SEKADAR UNTUK KURUS  untuk maklumat lanjut k.


Manfaat Detox


Detox bukan saja mampu bantu kita untuk turunkan berat badan,bersihkan badan dari toksin,bantu rawat masalah kesihatn je.Malah dengan detox kita dapat hasilkan gaya hidup yang lebih sihat.Mesti korang tertanya-tanya macam mana kan???

Sebabnya,dalam program detox tu sendiri diberi penekanan mengenai :-

1) Mengurangkan pengambilan gula dan garam dalam diet harian.Ini dapat membantu mengawal masalah berat badan dan dapat membantu mengawal gula dalam darah kita.

2) Mengamalkan gaya hidup sihat dengan jaga pemakanan,pengambilan supplement dan lain-lain untuk pastikan badan sentiasa sihat dan cergas.Pengambilan supplement dapat membantu menampung nutrisi yang kita perlukan ketika proses detox di lakukan.

3) Coach akan memberi tips dan panduan kenapa meal plan yang dipilih sesuai untuk program Detox.Yang ni akan mengikut kesesuaian peserta Detox dan tahap kesihatan peserta.

4) Pemakanan (high fat) yang sesuai untuk peserta yang mempunyai kolesterol yang tinggi.

5) Makan secara teratur mengikut meal plan yang di beri dan mengikut sukatan yang betul.Ini dapat membantu mengelakkan kita dari kelaparan.Pemakanan yang teratur dan ikut meal plan ni juga dapat membantu kita dari makan kudapan yang bukan-bukan dan tidak berkhasiat.Dalam erti kata yang lain,proses detox ni membantu kita untuk disiplin terhadap apa yang kita makan.

6) Dengan detox, kita akan mengembalikan semula kestabilan kepada sistem badan dan ini akan membolehkan sistem badan berfungsi dengan sempurna.


Antara meal plan dalam Jom Detox Jutawan


Pemakanan sihat sepanjang proses detox


Amalan pemakanan buah dan sayuran yang mencukupi semasa detox membantu badan mendapat zat yang seimbang

Kesimpulannya, gaya hidup sihat dengan Jom Detox Jutawan memang dapat memberi impak yang besar kepada sesiapa sahaja yang join program ni.Sebab utamanya adalah kerana program ni secara tak langsung dapat membantu kita mengamalkan pemakanan yang sihat dan seimbang๐Ÿ˜‰

Huishhh tak sabar rasa nak join juga program ni nanti.Daku pun nak dapatkan berat ideal dan sihat jugak ๐Ÿ˜˜Akhir kalam,sehingga jumpa lagi sahabat semua.

Iffah
Your Trusted SID (1303891)
TWB Beautician
Team Jutawan
www.wasap.my/60193620329



2 comments:

SHAKLEE AS YOUR BUSINESS Pernah tak korang terfikir  nak jadi high class dengan apa yang korang buat?Jujur cakaplah kan,sape j...